3
Najlepszy sklep w sąsiedztwie
temat n
6133
5373
4651
3925
3443
2009 2010 2011 2012
ROK
2013
6902
2014
Z P M ĘT J!
;)
DZIEŃ DOBRY;)
Życzę miłej lektury
i samych sukcesów!
Rozwój sieci sklepów abc
w Polsce w latach
2009−2014:
W Polsce działa około 80 tysięcy małych sklepów spożywczych. To bardzo duża liczba.
Ilość takich punktów przypadająca na jednego mieszkańca Polski jest wciąż nieporównywalnie
większa niż w Europie Zachodniej – u nas wskaźnik ten wynosi blisko 25 sklepów na 10 tysięcy
mieszkańców, podczas gdy tam oscyluje w okolicach 5 sklepów na 10 tysięcy mieszkańców. Dlaczego?
W porównaniu z zachodnimi, polskie małe sklepy doskonale sobie radzą – biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży,
obsługują około 48% rynku!
Ten polski fenomen małego sklepu utrzyma się, jednak specjaliści zgodnie stawiają dwa warunki, by tak się stało. Pierwszym
z nich jest przekształcenie małych sklepów w tzw. convenience – placówki, gdzie można kupić najpotrzebniejsze artykuły,
wypić kawę, zjeść gorącą przekąskę, zapłacić rachunki. Drugi warunek to bazowanie na kliencie doskonale znanym, sąsiedz-
kim, wymieniającym się informacją.
Oto przyszłość małych sklepów:
• towar starannie wyselekcjonowany w oparciu o preferencje klientów,
• minibistro i dodatkowe atrakcyjne usługi ułatwiające życie konsumentom,
• obsługa klientów w bezpośredniej odległości do 500 m.
5 mocnych punktów lokalnego sklepu
Warto wiedzieć, na co zwraca uwagę klient podejmujący decyzję, w którym sklepie
robić zakupy. Zaledwie pięć rzeczy wystarczy, by pozyskać lojalnego, sąsiedzkiego klienta.
Małe sklepy, które będą chciały i umiały dostosować się do rynkowych
tendencji, nie tylko przetrwają, ale też zwiększą swoje obroty, dzięki
świadomemu stosowaniu wiedzy i narzędzi handlowych! Będziemy
je Państwu przybliżać w naszym magazynie, w którym napiszemy
o wszystkim, co może pozytywnie wpłynąć na prowadzony przez Was
interes i zapewnić Wam sukces.
Zaczynamy od przedstawienia zasad funkcjonowania NAJLEPSZEGO
SKLEPU W SĄSIEDZTWIE.
ASORTYMENT
Klient idzie tam, gdzie kupi to,
czego potrzebuje w danej
chwili: art. spożywczych,
prasy, przekąski lub napoju.
OBSŁUGA
Klient lubi być miło traktowany,
i obsługiwany z uśmiechem
i życzliwością.
PRZYZWYCZAJENIE
Wiele osób po prostu
nie wyobraża sobie, żeby
mogło kupować gdzie indziej,
niż w „swoim” sklepie.
LOKALIZACJA
Klient kupuje przeważnie
w najbliższym sąsiedztwie,
nie dalej niż 500 m od miejsca
zamieszkania lub pracy.
CENY
Klienta mogą odstraszyć
zbyt wygórowane ceny, choć
nie jest to kluczowy element
zakupu.
Zapraszamy do lektury,
ale też do czynnego udziału w redagowaniu zawartości magazynu ;)
Wszelkie propozycje i sugestie prosimy nadsyłać na adres:
W Polsce
małe sklepy są górą!
1,2 4,5,6,7,8